Årets 7-fjellstur

Flott utsikt inn i Rondane på 7-fjellsturen.
Flott utsikt inn i Rondane på 7-fjellsturen. Foto: Helle Hovden

Vår populære 3-fjells/7-fjellstur har blitt en årlig tradisjon. I flott sommervær hadde vi en flott tur over fine topper.

26 spreke turfolk og 6 hunder møtte opp ved Kvamsnysetra lørdag. Det var en kald og klar sommermorgen, helt perfekt turvær. Første topp var Søre Geitberget, her hadde vi drikkepause og tid for å nyte utsikta. Vi fortsatte over Veslhøa til Søre Eldåkampen der vi hadde dagens første matpause i finværet.

Så gikk vi videre til vi krysset Vuludalsråket. Her tok deltagerne på 3-fjellturen inn på stien og skulle tilbake til parkeringa. De fikk lyst på enda en topp så de gikk over Nørdre Geitberget og ned Buåa på returen.

Resten av turgjengen fortsatte først over Nyseterhøgda og Skjerellfjellet. Skjerellfjellet er en fantastisk fin topp og her tok vi en pause før vi gikk videre til Skjerellhøa. Fulgte T-stien sørover og avslutta med og gå ned stien ved den flotte Jørafossen. En lang og fin turdag uten så mye som et gnagsår på noen.